Hyppää sisältöön
Hakuohjeet
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • På svenska
  • In English
  • Kirjaudu
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Jukuri etusivu
  • Luonnonvarakeskuksen julkaisut
  • Julkaisut
  • Näytä viite
  •   Jukuri etusivu
  • Luonnonvarakeskuksen julkaisut
  • Julkaisut
  • Näytä viite

Motivations and Barriers for Sheep and Goat Meat Consumption in Europe: A Means–End Chain Study

Mandolesi, Serena; Naspetti, Simona; Arsenos, Georgios; Caramelle-Holtz, Emmanuelle; Latvala, Terhi; Martin-Collado, Daniel; Orsini, Stefano; Ozturk, Emel; Zanoli, Raffaele (2020)

 
Tweet refworks
 
Avaa tiedosto
Mandolesi_et_al_2020.pdf (1.367Mt)
Lataukset 


Mandolesi, Serena
Naspetti, Simona
Arsenos, Georgios
Caramelle-Holtz, Emmanuelle
Latvala, Terhi
Martin-Collado, Daniel
Orsini, Stefano
Ozturk, Emel
Zanoli, Raffaele

Julkaisusarja
Animals

Volyymi
10

Numero
6

Sivut
16 p.


MDPI AG
2020
doi:10.3390/ani10061105
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2020070847165
Tiivistelmä
This international study involving seven European countries (Italy, UK, Finland, France, Spain, Greece, Turkey) was conducted to explore the relevant reasons that affect both consumer and non-consumer perceptions of sheep and goat meat. Laddering and means–end chain theory were applied. The results indicate that consumers associate sheep and goat meat with a unique taste, authenticity and natural production, linked with values such as health and enjoyment of life. In contrast, non-consumers mainly feel disgusted when they think and feel about these meats, and do not associate any specific health benefits to their consumption, disliking their taste, odour and fat content. This study is based on qualitative research. Only analytical generalizations are possible, expanding the theory on what drives consumer behaviour when purchasing meat. No previous means–end chain studies are available in the literature regarding small ruminants’ meat consumer preferences.
Collections
  • Julkaisut [81061]
jukuri@luke.fi | Yhteydenotto | Saavutettavuusseloste
 

 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisutyyppitJulkaisuajatUusimmatAsiasanatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
jukuri@luke.fi | Yhteydenotto | Saavutettavuusseloste