Haku
Viitteet 1-5 / 5
Innovaatiotoiminta ja taloudellinen menestyminen hevosalan ja bioenergia-alan pienyrityksissä
(MTT, 2009)
Innovaatiot ovat tärkeitä yritystoiminnalle, sillä ne parantavat yritysten kilpailukykyä ja taloudellista menestymistä. Tämän tutkimuksen tavoitteena oli tarkastella maaseudulla yrityskeskittymissä sijaitsevien hevosalan ...
Miksi kuluttaja ostaa valmisruokaa? Valmisruokien valintaan vaikuttavat tekijät eri kuluttajaryhmissä
(MTT, 2009)
Tutkimuksen tarkoituksena on ollut lisätä tietämystä valmisruokien käyttäjäryhmistä, valmisruokien käytöstä ja niiden käyttöön vaikuttavista tekijöistä. Vastausta tutkimuksen pääkysymykseen Miksi kuluttaja ostaa valmisruokaa? ...
Innovaatiotoiminta Lounais-Hämeen hevostalouden yrityskeskittymässä
(MTT, 2009)
Maaseutu on yrityksen toimintaympäristönä monella tapaa haastava. Siellä harjoitettava innovaatiotoiminta jää helposti korkean teknologian varjoon. Alueellisen kehittämisen julkiset tuet keskittyvät kaupunkeihin. ...
Pikkuhiljaa sekin selvis... Kuluttajakeskeiseen tiedonrakenteluun ja kehittävän toiminnan vuorovaikutusmalliin perustuvan tutkimus- ja tuotekehitysyhteistyön oppimisvaikutukset uuden elintarviketuotteen kehittämisessä
(MTT, 2009)
Yrityksen kyky etsiä ja tuottaa uutta tietoa ja soveltaa sitä on tärkeä kestävän kilpailukyvyn kehittymiseen vaikuttava tekijä. Kehityksen edellytyksenä on oppiminen. Kaikki oppiminen ei perustu yksinomaan koulutukseen ...