"Paananen, Jaana" - Selaus tekijän mukaan MTT:n julkaisusarjat
-
Elintarvikeketjun vastuullisuus. Kuvaus vuorovaikutteisesta sisällön rakentamisen prosessista
Forsman-Hugg, Sari; Katajajuuri, Juha-Matti; Paananen, Jaana; Pesonen, Inkeri; Järvelä, Katja; Mäkelä, Johanna
Maa- ja elintarviketalous : 140 (MTT, 2009)Tutkimushankkeen tavoitteena oli arvioida ja kehittää vastuullisuutta suomalaisessa elintarvikeketjussa sekä osallistua vastuullisuuden sisällön rakentamiseen yhteistyössä sidosryhmien kanssa. Lisäksi hankkeessa tarkasteltiin ... -
Laatu- ja vastuunäkemyksiä elintarvikeketjussa
Forsman-Hugg, Sari; Paananen, Jaana; Isoniemi, Merja; Pesonen, Inkeri; Mäkelä, Johanna; Jakosuo, Katri; Kurppa, Sirpa
Maa- ja elintarviketalous : 83 (MTT, 2006)Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, miten eri toimijoiden näkemykset laadusta ja vastuusta kohtaavat elintarvikeketjussa. Tutkimuksessa tarkasteltiin elintarvikeketjun eri toimijoiden laatu- ja vastuunäkemyksiä sekä ... -
Lähi- ja luomuruoka kunnallisissa ruokapalveluissa. Esiselvitys päättäjien näkemyksistä
Paananen, Jaana; Forsman-Hugg, Sari
MTT:n selvityksiä : 88 (MTT, 2005)Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, miten kunnalliset päättäjät määrittelevät lähi- ja luomuruoan ja millaisia arvoja lähi- ja luomuruoan käytön taustalla voidaan tunnistaa. Tarkastelun kohteeksi valittiin neljä kuntaa. ... -
Lähiruoan markkinointi vähittäiskauppoihin, suurkeittiöihin ja maaseutumatkailuyrityksiin
Paananen, Jaana; Forsman, Sari
Maa- ja elintarviketalous : 24 (MTT, 2003)Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, miten lähiruokatoiminnalla voidaan edistää elintarvikealan maaseutuyritysten kilpailukykyä ja menestymistä. Lähiruoalla tarkoitetaan ruoantuotantoa ja -kulutusta, joka käyttää oman ... -
Lähiruoka elintarvikealan maaseutuyritysten ja suurkeittiöiden kokemana
Paananen, Jaana; Forsman Sari
MTT Taloustutkimus. TutkimuksiaMTT Economic Research (MTTL), Research Reports : 252 (MTT Taloustutkimus, 2001)Lähiruoka on noussut puheenaiheeksi tämän päivän ruokakeskustelussa. Lähiruoka puhuttaa niin ruoka-alan ammattilaisia kuin kuluttajia, jotka ovat kiinnostuneita ruoan alkuperästä ja elintarvike-ketjun läpinäkyvyydestä. ...