Haku
Viitteet 1-5 / 5
Maaseudun pienyritysten hintastrategiat : esimerkkinä liha-alan pienyritykset
(Maatalouden taloudellinen tutkimuslaitos, 1996)
This study examines the pricing of products processed in the countryside. To guarantee the success and continuation of this activity, rural enterprises need to master the strategic areas of business operations. The prices ...
Luomu-Suomi? Maatalouden tuotantovaihtoehtojen ympäristötaloudelliset vaikutukset -projektin loppuraportti
(Maatalouden taloudellinen tutkimuslaitos, 1997)
Maatalouden ympäristönsuojelun edistäminen luomutuotantoa tukemalla voi olla myös taloudellisesti järkevä vaihtoehto. Saavutettavien ympäristöhyötyjen lisäksi luomuviljelyyn siirtymistä voidaan useimmissa tapauksissa ...
Hintastrategiat ja hintakilpailukyky elintarvikealan maaseutuyrityksissä
(Maatalouden taloudellinen tutkimuslaitos, 1997)
Tuotteiden erilaistaminen on keskeinen toiminnan vahvuustekijä pienimuotoisessa elintarvikejalostuksessa. Tuotteiden hinta-laatusuhdetta pidetäänkin elintarvikealan maaseutuyrityksissä tärkeämpänä kuin kilpailukykyisiä ...
Maaseudun pienyritysrekisteri
(Maatalouden taloudellinen tutkimuslaitos, 1999)
Maaseudulla on noin 142 000 yritystä, jotka voi jakaa kolmeen ryhmään: perustuotantotiloihin, monitoimitiloihin ja maatilaan liittymättömiin pienyrityksiin. Maatilatalous on tärkein maaseutuelinkeino, sillä sitä harjoittaa ...
Maaseudun pienyritysten rakennekehitys
(Maatalouden taloudellinen tutkimuslaitos, 2000)
Maaseudun pienyritysten määrän ja rakenteen kehitys erityyppisillä maaseutualueilla seurasi selkeästi yleistä taloudellista kehitystä. Syrjäisillä alueilla yritysten lukumäärän, henkilöstön ja liikevaihdon kasvu on ollut ...